စနစ္ေၾကာင့္လားး အက်င့္ေၾကာင့္လား. . .

သူရ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ေလသြားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက မျဖစ္သင့္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေနျပီး ျဖစ္သင့္တာေတြကေတာ့ ျဖစ္ မေနဘူး။ ဒီေတာ့ ဟိုေတြးဒီေတြး ဟိုျမင္ ဒီျမင္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သူရကို ျမန္မာျပည္ၾကီးက အေတာ္ စိတ္ပ်က္ေစတယ္ ။
ဟိုတေန့က သူရရဲ့မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ့ စကားစျမည္ေျပာရင္းနဲ့ သဂီ်းေျပာေျပာေနတဲ့ စနစ္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ စကားကို သတိရသြားျပီး အေတြးပြါးမ်ားခဲ့ရေသးတယ္။

အဲဒီမိတ္ေဆြနဲ့ သူရ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုနားကေန လမ္းျဖတ္ကူးတာပါ။ လူကူးမ်ဥ္းက်ားကေနကူးတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ကားေတြက ေအးေဆးပဲ ။
လူေတြ ဆယ္ေယာက္ေလာက္
တန္းစီျပီး ကူးဖို့ေစာင့္ေနတာကို ခဏရပ္ျပီးကူးေစဖို့ ကားသမားေတြမွာ စိတ္ကူးမရွိဘူး။ ရပ္ေပးစရာ မလိုသလိုပဲ။ သူရတို့က ကားအက်ဲမွာ အတင္းျဖတ္ေျပးဖို့ ၾကိဳးစားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားအက်ဲေလးမွာ အသည္းအသန္ကူးလို့ အတိုက္ခံရျပီးေသရတဲ့ အသက္ေတြ မ်ားလွျပီ ။ ျပီးေတာ့ သူရတို့ ့ဖတ္ကူးမယ္ ဟန္ျပင္ လိုက္တာနဲ့ ဟိုခပ္လွမ္းလွမ္းက လာေနတဲ့ကားက မီးေတြေတာက္ျပေနပါေလေရာ။ အင္း ျဖတ္မကူးနဲ့ဦး။ သူတို့ကေတာ့ ရပ္ေပးဖို့ အစီအစဥ္မရွိေလာက္ဘူး။ အရွိန္နဲ့ ေမာင္းျမဲ ဆက္ေမာင္းလာမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေပါ့ေလ။
မီးေတြ တဖ်တ္ဖ်တ္ေတာက္ျပျပီး အရွိန္မေလွ်ာ့ပဲ ေမာင္းလာတဲ့ ကားေတြ ေရွ့မွာ သူရတို ့ ဘယ္ေလာက္ အေရးၾကီးၾကီး ျဖတ္မကူးသင့္ဘူး။
အတိုက္ခံ ေသရဖို့မ်ားတယ္။
ပြတ္ကာသီကာေလး ဟိုဘက္ကို လြတ္ေျမာက္ ေရာက္ သြားနိုင္ ဖို့ရာက ၁၀ % ေတာင္ မရွိေလာက္ဘူး။ အတိုက္ခံရျပီး က်ိဳးပဲ့ေသဆံုးသြားဖို့ကေတာ့ ၉၀ % ေလာက္ ေသခ်ာေနတယ္ေပါ့။

အဲဒီမွာ သူရ ရဲ့ နွဳတ္က လႊတ္ခနဲ ေျပာမိတာက '' လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွာ လမ္းကူးမယ့္သူေတြ ရွိရင္ ငါးမီတာ အကြာကေန ကားကို ခဏရပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္းကို ဘယ္ကားမွ မလိုက္နာၾကပါလားဗ်ာ''

အဲဒီလို ေျပာေတာ့ သူရ ရဲ့ မိတ္ေဆြက ျပန္ေမးတယ္ ။ '' ငါးမီတာ ဆိုတာ အကြာအေဝး ေပဘယ္ေလာက္ ကို ေျပာတာလဲ '' တဲ့ ။

သူရ အံ့ခနဲ ေၾသာသြားတာေပါ့။
ေမးတဲ့သူက သူရထက္ ပညာပိုတတ္တယ္လို့ဆိုနိုင္တဲ့သူပါ။ လက္ရွိ သူ ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္က
KMD မွာ တပည့္ေပါင္းမ်ားစြာကို သင္ေပးေနရတဲ့ ဆရာပါ။ သူ . . . .ရထားတဲ့ ဘြဲ့ နဲ့ သူ ့ အေနအထားက ငါးမီတာမွာ ေပ ဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ မသိတာ အံ့ၾသစရာၾကီးပါ။

သူရ နဲ့ အဲဒီမိတ္ေဆြက ေျပာမနာဆိုမနာရင္းနွီးသူေတြမို့ ဆဲဆဲဆိုဆိုနဲ့ အျပစ္တင္ပစ္လိုက္တယ္ ေအးေရာ။

ငါးမီတာ မွာ ဘယ္နွစ္ေပရွိလဲေတာင္ မသိရေကာင္းလား ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဆြကလည္း အားမေလွ်ာ့ပါဘူး။ အဲဒီလို မသိတဲ့ လူေတြ အမ်ားၾကီးပဲဟ တဲ့။ ေက်ာင္းမွာတုန္းက သင္ေပးခဲ့ေပမယ့္ အခု ေက်ာင္းနဲ့ ေဝးလို့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး တဲ့။

မမွတ္မိေတာ့တဲ့ သူ တို့ မွတ္ဥာဏ္ကိုပဲ အျပစ္တင္ရမလား။
မွတ္မိေအာင္ ထိထိမိမိ သင္ မေပးခဲ့နိုင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကိုပဲ အျပစ္တင္ရမလား။

တကယ္ေတာ့
ဒီ အတြက္အခ်က္ကေလးေလာက္ကို
ကေလးကအစ သိေနသင့္တယ္မဟုတ္လား ။

အခုေတာ့ သူရရဲ့ မိတ္ေဆြလို ဘြဲ့ရပညာတတ္ဆိုသူတစ္ေယာက္ေတာင္ မသိဘူးဆိုေတာ့. . .
အဲဒီလို မသိတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနလဲ

ဆက္ေတြးရပါတယ္။

ပညာ ေကာက္းေကာင္းမသင္ ခဲ့ ရတဲ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစား ပညာမဲ့ အသက္ေမြးသူေတြလည္း အမ်ားၾကီးေလ။

အထူးသျဖင့္ သူရတို့ တိုင္းျပည္က ကားေမာင္းသူ ေတြရဲ့ အေနအထားကို စစ္တမ္းေကာက္ၾကည့္ရင္. . .
ပိုက္ဆံခ်မ္းသာျပီး ကားကိုကိုယ္တိုင္
ေမာင္းရတာၾကိဳက္တဲ့ ကားေမာင္းသူေတြရယ္. . . .

ပညာမဲ့ စည္းစိမ္မဲ့လို့ သူေဌးရဲ့ ကားကို လခစားနဲ့ ေမာင္းေပးရတဲ့ ကားေမာင္းသူေတြရယ္. . .
ဒါပဲ ရွိတယ္ ။

ထပ္အတြန့္တက္ ေျပာရ ရင္ေတာ့ . . .
ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းတဲ့ သူေဌးေတြရယ္. . .

ကားေမာင္းျခင္းကို အလုပ္အကိုင္ တစ္ခုလို အားထားျပီး ဝင္ေငြရွာေဖြရတဲ့ ကားေမာင္းသူေတြရယ္ ေပါ့။

အဲဒီနွစ္မ်ိဳးထဲမွာ . . .
ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းတဲ့ သူေဌးေတြက ပညာတတ္ေတြလို ့ ခပ္လြယ္လြယ္မွတ္ခ်က္ခ်ထားလို့ရပါတယ္။
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာ အဆင့့္ျမင့္ျမင့္ နဲ့ ပညာေတြ သင္ ယူ ခဲ့နိုင္ မွာပါ။ ျပီးေတာ့ လုပ္ငန္းၾကီးၾကီးေတြကို အျမင္ က်ယ္က်ယ္နဲ့ လုပ္ကိုင္ နိုင္ မွာပါ။
အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြထဲက ကားကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္းသူေတြက ငါးမီတာ အကြာအေဝးမွာ ရပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္း ကို မသိဘူးဆိုတာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး ။

သိသိၾကီးနဲ့ ကိုယ့္တစ္ဘို့ထဲၾကည့္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ့အဆင့္အတန္းေပါ့ေလ ။

ေျပာစရာရွိတဲ့အပိုင္းက ကားေမာင္းစားရသူေတြပါ။
အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ့ထဲမွာ ပိုင္ ရွင္ ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းတဲ့ ကားနဲ့ . . .
ကားေမာင္းျခင္းအလုပ္ လုပ္မွ ထမင္းစားရလို့ ေမာင္းေနတဲ့ကား ဘယ္ဟာက မ်ားမလဲ။

ေသခ်ာပါတယ္။ လခစား ရရစားစား ကားေမာင္းသမားေတြ ေမာင္းတဲ့ကားက ပိုမ်ားမွာပါ ။

ပညာေတြ ဘြဲ့ေတြ မရခဲ့သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ. . .
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္အျဖစ္ ကားေမာင္းသင္ျပီး ကုမၸဏီေတြမွာ လခစား ကားေမာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ၾကတယ္။

ေထာင္ နွဳတ္ခမ္းရယ္ ေဆးရံုနွဳတ္ခမ္းရယ္ သခ်ိ ၤဳင္း နွဳတ္ခမ္းေတြရယ္ကို
နင္းျပီး လုပ္ ရတဲ့ အလုပ္ပါ လခ ေကာင္းတယ္လို့ ဆိုနိုင္ တဲ့အတြက္ ဘြဲ့ေတြ ပညာရပ္ေတြနဲ့ ေဝးခဲ့သူ ေယာက်ာ္းေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကားေမာင္းျခင္းအလုပ္ ကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းၾကတာကိုး ။

တခ်ိဳ့ကလည္း Taxi ေမာင္းစားၾကတယ္။Taxi သမားတစ္ေယာက္ရဲ့ ဝင္ေငြကလည္း မနည္းဘူးကိုးဗ်။

ဒီေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္မွာ ကားေမာင္းေနတဲ့ ကားေတြထဲက အမ်ားစုက ငါးမီတာအကြာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္မ်ားပါလိမိ့လို့ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေနတဲ့ ကားေတြမ်ားလားးးး

လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွာ လမ္းကူးဖို့ေစာင့္ေနတဲ့လူေတြကို မငဲ့ညွာတတ္သူေတြ
ငဲ့ညွာျပီး ခဏရပ္ေပးသင့္တယ္လို့ မေတြးသူေတြ. . .
ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္စည္းကမ္းနဲ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမွဳေတြၾကားမွာ
လမ္းသြားလမ္းလာေတြရဲ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေသတြင္းပို့သူေတြေနရာကို လမ္းေပၚက ကားေတြက ေအာ္တို ေနရာယူေနပါျပီ ။

စနစ္ေတြ ရွိတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ စနစ္ကို လိုက္နာရ ေကာင္းမွန္းမသိသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။

စည္းကမ္းေတြ ထုတ္ထားတယ္။
ဒါေပမယ့္ စည္းကမ္းကို စနစ္တက်လိုက္နာသူနဲ့
စနစ္တက်မွန္မွန္ကန္ကန္ ထိန္းသိမ္းမွဳေတြ အားနည္းေနတယ္။

(ကားေတြဘက္က အရွိန္ မေလ်ာ့သလိုပါပဲ လူေတြ ဘက္ကလည္း
အရွိန္ မ ေလွ်ာ့ပါဘူး ။ လူကူးဖို့မ်ဥ္းက်ားေတြရွိရာကို တကူးတက သြားကူးဖို့ထက္ ကိုယ္သြားလိုရာနဲ့ နီးစပ္ ရာ ေနရာကေန ခပ္သုတ္သုတ္ေျပးးလႊားကူးလိုက္သူေတြက ပိုမ်ားပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ အဲဒီ နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ၾကားမွာပဲ ေသမွဳေသခင္းေတြ ပိုးစိုးပက္စက္ မ်ားးလာပါျပီ ။

အသက္တစ္ေခ်ာင္း ေသဆံုးသြားဖို့က လြယ္လြယ္ေလးပါ ။ အဲဒီ အသက္ မဆံုးရွံဳးေအာင္ ဥာဏ္သံုးးျပီး ထိန္းသိမ္းဖို့က ခက္ပါတယ္ ။ လမ္းကို အေလာတၾကီး ေျပးလႊားကူးလိုက္လို့ ေသသြားမယ့္ အသက္က အင္ မတန္ နွေျမာဖို့ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ငါးမိနစ္ပဲ ၾကာပါေစဦး. . . ကားေတြ အလိုက္တသိနဲ့ ရပ္ မေပးလည္း ကားရွင္းတဲ့အထိ ေစာင့္ျပီးမွ . . .ကူးသင့္ပါတယ္။
ကိုယ့္ အသက္အတြက္ စိတ္ခ်ရေလာက္တဲ့ လံုျခံဳမွဳ ရွိမွ ကူးသင့္ပါတယ္ ။
အသက္တစ္ေခ်ာင္းအတြက္. . . ငါးမိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မိနစ္ငါးဆယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေစာင့္စားသင့္ပါတယ္ ။ )

------------------

တစ္ေန့တစ္ေန့ ၾကားရတဲ့သတင္းေတြထဲမွာ ကားတိုက္လို့ေသတယ္ဆိုတာေတြမ်ားမ်ားလာျပီ။

သူရၾကီးလည္း
တစ္ေန့ထက္တစ္ေန့
ပို ေမွ်ာ္လင့္ေနရျပီ။
ကားေတြဘက္က လမ္းကူးသူေတြကို ခဏရပ္ ညွာတာေပးမွဳေတြ မ်ားလာပါေစေတာ့. . . .

လမ္းကူးသူေတြ ဘက္ကလည္း. . .
စနစ္တက်နဲ့ စိတ္ ရွည္ ရွည္ထားျပီး ကူးၾကဖို့. .

စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူေတြနဲ့ စည္းကမ္းးလိုက္နာသူေတြ . . .
ညီညီမွ်မွ် စနစ္က်ဖို့ . . . .

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ေနတုန္းပဲ. . . .

------------------------

ေလးစားစြာျဖင့္. . .

သူရ














Comments

Popular posts from this blog

မုျဒ ာရဲ႔ေခၚသံကို ခံစား ေဝဖန္ျခင္း

ဝမ္တိန္အသြားလမ္းကုိ ခံစား၊ ေဝဖန္ျခင္း (စာေပေဆာင္းပါး)

“ဂ်ဴးရဲ႕ ရသျခံဳလႊာကို ခံစား၊ေဝဖန္ျခင္း”