ေျပာျပခ်င္လြန္းလို ့ပါ … ဦးဆာမိရယ္…

ေျပာျပခ်င္လြန္းလို့ပါ… ဦးဆာေရ . . .။

အနုပညာနဲ ့ပက္သက္လာရင္ ခံစားခ်က္ျပင္းထန္တတ္တဲ ့ဦးဆာကိုမွ တိုင္တည္ျပီး
အနုပညာအေၾကာင္းနည္းနည္း ေျပာခ်င္လာလို့ပါ ။
အႏုပညာအေၾကာင္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာေနက် ကြ်န္ေတာ္
အခု  အႏုပညာနဲ ့ပက္သက္ရာ ပက္သက္ေၾကာင္းေလး  ေျပာျပခ်င္လြန္းလို့ပါ ။
ဦးဆာကို တိုင္တည္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိတာေလးေတြ  ရင္ဖြင့္ျပတယ္ေပါ့ဗ်ာ ။
___________________
အႏုပညာ ဖန္တီးမွဳနဲ့ပက္သက္ျပီး  ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ထဲ မတင္မက်ျဖစ္ေနတာတစ္ခု ရွိတယ္။
မတင္လည္း မတင္ မက်လည္း မက်ဘူးဆိုေတာ့  နင္ေနတာ / တစ္ေနတာၾကီးေပါ့ဗ်ာ ။
အဲဒါကေတာ့. . . .
___________________
ကြ်န္ေတာ္တို ့ အႏုပညာ ဖန္တီးရာမွာ
(ဒီေနရာမွာ စာေပအႏုပညာ/ကဗ်ာ/ဝတၳဳကိုပဲ ဦးတည္ေျပာပါမယ္)
ဘာသာစကား / အကၡရာ / ဗ်ည္းသရ  တြန့္တြန့္ေကာက္ေကာက္ေတြကို  မသံုးမျဖစ္ သံုးရပါတယ္ ။
အႏုပညာပစၥည္းနဲ ့အႏုပညာဖန္တီးသူ ၾကားက  အႏုပညာ ခံစားမွဳအတြက္  ေဖာ္ေဆာင္ျပထားတဲ့ ဘာသာစကား/အကၡရာေတြက ၾကားခံပစၥည္းပါ ။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဆိုတာကို အၾကမ္းထည္ၾကည့္လိုက္ရင္ စကားလံုးေတြ (ဘာသာစကား/အကၡရာ) ကိုသာ ျမင္ရပါတယ္ ။
အဲဒီ ဘာသာစကားကို ဖတ္တဲ့သူက ဖတ္ျပီးမွ အဓိပၸါယ္ကို နားလည္ျပီး ခံစားပါတယ္ ။
ရသေျမာက္ျခင္းဆီကို သြားဖို ့ရာ …ဘာသာစကား အကၡရာေတြက ေပါင္းကူးတံတားအျဖစ္  မပါမျဖစ္ ပါေနရပါတယ္ ။
ကဗ်ာကို  ကဗ်ာအျဖစ္ျပသဖို ့ အဲဒီ အကၡရာေတြကို  မသံုးမျဖစ္ သံုးေနရပါတယ္ ။
အႏုပညာဖန္တီးသူက သူ ခံစားရတဲ့ အေတြး / ခံစားခ်က္ /အယူအဆကို  လွစ္ဟ ျပသျပီး အႏုပညာပစၥည္းအျဖစ္ ဖန္တီးမွဳ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ . . .
ဘာသာစကားက  အဓိက က်တဲ့ေနရာက ရွိေနပါတယ္ ။   ဒါကို ဦးဆာတို့ သိျပီးသားပါ ။
ကြ်န္ေတာ္တို ့ထပ္စဥ္းစားရမွာေတြ ရွိေနပါတယ္ ။
အဲဒီေလာက္ အေရးပါ အဓိက က်ေနတဲ့ ဘာသာစကား  ( ကြ်န္ေတာ္တို ့ဘာသာစကား ) ဟာ. . .  ဘယ္ေလာက္တိက် ေသခ်ာသလဲ။
ဘယ္ေလာက္ ေဖာ္ထုတ္ျပသနိုင္သလဲ။
ဆိုလိုတာက . . .
ကြ်န္ေတာ္တို ့ခံစားခ်က္ကို စာသားေတြနဲ့ ေဖာ္ထုတ္ျပသရင္  ခံစားခ်က္ကို ပီပီျပင္ျပင္ ျပသနိုင္ဖို ့ရာ တိတိက်က်  အသံုးျပဳလို ့ရသလား ေပါ့ ။
ကြ်န္ေတာ္တို့ဘာသာစကားမွာ က …..
မရွင္းမရွင္းေတြ အမ်ားၾကီးမွ အမ်ားၾကီးပါ။
အဲဒီ မရွင္းမရွင္းေတြ အေၾကာင္းထိုင္ေျပာေနရင္ကုန္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။
တိုတိုျပတ္ျပတ္ေျပာရရင္. . .  ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ဘာသာစကားဟာ    ကြ်န္ေတာ္တို ့ရင္ထဲက ခံစားခ်က္တိုင္းကို
တိတိက်က်  မျပသ မေဖာ္ထုတ္ေပးနိုင္ဘူး ဆိုတာပါပဲ ။
ေဝေဝဝါးဝါး ထင္ေယာင္ထင္မွား ေတြ ျဖစိေနတဲ့ စကားလံုးေတြ / မျပည့္စံု မလံုျခံဳတဲ့ စကားလံုးေတြ / ဆိုလိုခ်က္ ေသြဖည္တိမ္းေစာင္းေနတဲ့စကားလံုးေတြ
အဓိပၸါယ္နွစ္ခြ ထြက္ေနတဲ့ စကားလံုးေတြ ….   အဲဒီလို  အေရာေရာအေထြးေထြး ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ဥပမာ – မဂၤလာေဆာင္သြားမယ္ ဆိုတဲ့ ဝါက်ကို ၾကည့္ပါ ။
ဝါက်တစ္ေၾကာင္းလံုး ကို ျခံဳၾကည့္ရင္….   အဓိပၸါယ္တစ္ခုေတာ့ ရပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ရင္မဂၤလာေဆာင္ သြားမယ္
၁ ။ ။ မဂၤလာေဆာင္ ပြဲတစ္ခုကို သြားမယ္လို့ေျပာတာလားးး  ( အနာဂတ္လား..) ၂။ ။ မဂၤလာ ေဆာင္သြားမယ္ ။ မဂၤလာပြဲက်င္းပသြားမယ္  ( အတိတ္လား .. )
လို ့ေျပာတာလား။
၃။ ။ မဂၤလာဆိုတာၾကီးကို  ေဆာင္ယူသြားမယ္ ယူေဆာင္သြားမယ္. . .လို ့ေျပာတာလားး  (  ပစၥဳပၸန္ လား..)

ေဝဝါးးးး
————-
ေနာက္. . . .
အား ဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္လံုးကို ျမင္လိုက္တယ္ဆိုပါစို ့။
နာက်င္လို ့ေအာ္လိုက္တဲ့အား လား
အားအင္ ဆိုတဲ ့အား လား
အံ့ၾသတၾကီး လႊတ္ခနဲေအာ္လိုက္တဲ့ အား လား
က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ရဲ့ေအာ္သံ အား လား
အားလပ္ျခင္း ဆိုတဲ ့အား လား
ေမးစရာေတြ အမ်ားၾကီး ထြက္လာပါတယ္။
အဓိပၸါယ္ေဝဝါးျပီး  ဆိုလိုရာကို လြယ္လြယ္ မျပနိုင္တဲ့ သေဘာေတြ ရွိပါတယ္ ။
————————
တစ္ခါတုန္းက ပုလိပ္မင္းၾကီးဟာ
ဂါတ္ေရွ ့မွာ ေစ်းေရာင္းတဲ့ ျမန္မာေစ်းသည္ကို ေမးပါတယ္ ။ေမာင္မင္း လူကေလး  ဘာေရာင္းသလဲေပါ့ေလ ေစ်းသည္က ျပန္ေျဖတယ္ ။
တိုလီမွဳတ္စေလးေတြ ေရာင္းပါတယ္ တဲ့
တိုလီမွဳတ္စ ဆိုတာ ဘာလဲေမာင္မင္း
တိုလီမွဳတ္စ ဆိုတာ စံုစီနဖာ ပါ
စံုစီနဖါ ဆိုတာ ဘာလဲ ေမာင္မင္း
စံုစီနဖါဆိုတာ တိုလီမိုလီ ပါ
တိုလီမိုလီဆိုတာ ဘာလဲေမာင္မင္း
တိုလီမိုလီဆိုတာ ျဗဳတ္စဖ်င္းေတာင္း ပါ
ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းဆိုတာ ဘာလဲေမာင္မင္း
အဲဒီလို အဲဒိီလို  . . . .
ေကြ့ဝိုက္ျပီး လိုရင္းကို  ေတာ္ေတာ္နဲ့မေရာက္တတ္တ့ဲ ့ဘာသာစကားနဲ ့  ကြ်န္ေတာ္တို ့ ကဗ်ာေတြ လူလားေျမာက္ခဲ့ရပါတယ္ ။ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာပီသဖို ့ဒီလို စည္းမ်ဥ္းေတြ ရွိရမယ္  / ဟိုလို ေဘာင္ထဲကေရးရမယ္ဆိုတဲ ့သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ေပြ ့ပိုက္ျပီး
အႏုပညာသမားဟာ ကဗ်ာကို  အားရပါးရ မေရးခဲ့ရဘူး ။ကိုယ္ေျပာျပခ်င္တဲ့ခံစားခ်က္ေတြဟာ  တစ္ခါတစ္ခါ  စကားလံုးေတြနဲ ့ေဖာ္ျပလို ့ မရတဲ့ အေနအထားနဲ ့. . .
ကိုယ့္ခံစားမွဳ အာရံု အခ်င္းအရာေတြက…. ဘာသာစကားနယ္ပယ္ကို ေက်ာ္လြန္လို ့. . ဘာသာစကားနဲ ့ ေဖာ္ေဆာင္ျပနိုင္ျခင္းမွာ  မစြမ္းသာခဲ့ဘူး။အဲဒီလို  အခါမ်ိဳးေတြမွာ…………………
ကဗ်ာေရးရင္းနဲ ့  ေဟာဒီ မျပည့္စံု မလံုျခံဳတဲ့ ဘာသာစကားကို အားမရစိတ္ေတြ  မေက်နပ္စိတ္ေတြနဲ ့
ကဗ်ာကို   ကဗ်ာ လို မေရးပဲ  ရင္ထဲမွာပဲေတြးးး
စိတ္ကူးနဲ့ပဲ ကဗ်ာေရးမိတယ္ ။စိတ္ကူးနဲ ့ကဗ်ာေရးရတာလည္း အားမရပါဘူး ဦးဆာေရ ။
—————————————————————–အႏုပညာဖန္တီးသူ ဆိုတာကလည္း ကိုယ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့အႏုပညာပစၥည္းေလးကို  ကိုယ့္ပရိတ္သတ္ေရွ ့ ခ်ျပခ်င္ေသးတာကိုးး။
ေကာင္းဆိုး ေဝဖန္စကားေလးေတြ ၾကားခ်င္ေသးတာကိုးး ။ဒီေတာ့  ဘာသာစကားကို   အားမရတဲ့ အႏုပညာသမားဟာ  ………….
အဲဒီဘာသာစကားကို သံုးျပီး ကဗ်ာမေရးေတာ့ဘူး ။ကြ်န္ေတာ့္မွာ . . . .
ဘာသာစကား နဲ ့မဟုတ္ပဲ တျခားအရာေတြ နဲ ့ဖန္တီးထားတဲ့ ကဗ်ာေတြ ရွိလာတယ္ ။အဲဒီ အႏုပညာဖန္တီးမွဳေတြဟာ  ဘာသာစကားကို စြန္ ့ပယ္ထားလို ့
ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး လို ့စြပ္စြဲခ်င္ စြပ္စြဲ ၾကလိမ့္မယ္ ။ေသခ်ာတာေတာ့ ကဗ်ာအေတြး…… တဒဂၤ ျဖစ္တည္ဆဲခဏေလးကို  အမိအရဖမ္းျပီး ဖန္တီးလိုက္တဲ ့အႏုပညာ သရုပ္ေဖာ္မွ ုပါ။ ________________________
အႏုပညာသမိုင္းအစဥ္အလာထဲမွာလည္း
အသံုးျပဳ /ၾကားခံပစၥည္း ကို ေသြဖည္သံုးစြဲ ဖန္တီးျပလိုက္တဲ ့ အႏုပညာတိုက္ပြဲေခၚသံေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္ ။ကြ်န္ေတာ္ေတာင္
မစို့မပို ့ေရးျပခဲ့ဖူးပါေသးတယ္ ။
ဆရာၾကီး MERCAL DUCHAMP ( 1887 – 1968 ) ရဲ ့ FOUNTAIN အမည္ရွိ…  က်င္ငယ္စြန့္တဲ့ ေၾကြခြက္ၾကီး အေၾကာင္းး ။
—————-
ဆရာၾကီး MERCAL DUCHAMP ( 1887 – 1968 ) ရဲ ့ FOUNTAIN အမည္ရွိ… / က်င္ငယ္စြန္ ့ တဲ ့ေၾကြခြက္ ဟာ..စိတ္ကူးအဓိက အနုပညာ ၀ါဒ ေပၚေပါက္လာဖို ့…
လံုေလာက္တဲ ့ အျပင္းထန္ဆံုး တြန္းအား တစ္ခုပါ ။
စိတ္ကုူး အဓိက အနုပညာ ၀ါဒၾကီး.ေပၚေပါက္လာျပီး.ေနာက္ပိုင္းမွာ….
အနုပညာ ရဲ ့ျဖစ္တည္မွဳ ဟာ..ကစဥ့္ကလ်ား…ျဖစ္သြားတယ္..လို ့…ထင္မိပါတယ္ .။
DUCHAMP..ရဲ ့… အယူအဆ အရ ဆိုရင္…
ဘယ္အရာ / ဘယ္ ပစၥည္းကို မဆို… အနုပညာ ပစၥည္းလို ့.. သတ္မွတ္လို ့ရေနပါတယ္ ။
ကို္ယ္တိုင္ မဖန္တီးလည္း …ရတယ္ ။ ကိုယ္တိုင္ မဖန္တီးသည္ ျဖစ္ေစ… ကိုယ္တုိင္ ဖန္တီးသည္ ျဖစ္ေစ…. ( ရွိျပီးသား..အရာ / ပစၥည္းတစ္ခုခုကို )
လည္း… အနုပညာ ပစၥည္းအျဖစ္… ခ်..ျပလို ့ရေနတယ္ ။
ဒီေတာ့… ဘယ္သူမဆို အနုပညာ သမား… ျဖစ္သြားမွာေပါ ့ ။
အနုပညာဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ မခံစားတတ္တဲ ့ / အနုပညာ အေၾကာင္း..ကို.. ဖဲခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ေလာက္မွ စိတ္မ၀င္စားတဲ ့သူ..ကလည္း.
ေတြ ့ရာ ပစၥည္း တစ္ခုခု ကို ေကာက္ကိုင္ျပျပီး.. ” ဒါ..အနုပညာ ပဲ..’
လို ့ေျပာလာရင္…အနုပညာတိုင္ ပတ္ သြားမွာေပါ့ေနာ္ ။.
DUCHAMP ကေတာ့….
ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ…. က်င္ငယ္ စြန့္တဲ ့ေၾကြ ခြက္ၾကီးကို…
အနုပညာ ပစၥည္းတစ္ခု အျဖစ္….. တင္ျပ သြားေလရဲ ့…။
______________________________________________
စိတ္ကူ အဓိက အနုပညာ သမား ( CONCEPTUAL ARTIST ) ေတြ ့ရဲ ့… ယံုၾကည္ခ်က္နဲ ့..
အေတြးအေခၚ…..ယူဆ ခ်က္ေတြက္ိုေတာ့.. ေလးေလးစားစား…နာယူ မွတ္သားခဲ့ပါတယ္ ။
အနုပညာ ဖန္တီးရာ မွာ….
စိတ္ကူးသာ အဓိက ပဲ…. ဆိုတဲ ့ အခ်က္က… စည္းေတြ… / ေဘာင္ေတြ../ ခြင္…ေတြ..ရဲ ့ တားျမစ္ခ်က္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို…
ရိုက္ခ်ိဳး..ေဖာက္ထြက္ ရဲ..လွပါတယ္ ။
( သတၱိ လို ့ေခၚရမလား….မိုက္ရူးရဲတယ္လို ့..ဆိုရမလား.ေတာ့မေ၀ဖန္တတ္ေတာ့ပါဘူး )
If someone says it ‘ s Art .
It ” s Art .
ဆီုတဲ ့စကားတစ္ခြန္းကိုလည္း… Don Judd ဆိုသူတစ္ဥိးက.. ၀င္ေျပာသြားခဲ့ပါေသးတယ္ ။
CONCEPTUAL ART က စာေပ အနုပညာ ../ ျမန္မာ့ စာေပအနုပညာေလာကမွာ….. ထဲထဲ၀င္၀င္..
မထိုးေဖာက္နိုင္ေသးဘူး.လို့ ျမင္မိပါတယ္ ။
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာေတာ့… 1960 ေနာက္ပိုင္း…မွာ… ထြန္းကား ခဲ့တယ္…လို ့..မွတ္ဖူး../ ဖတ္ဖူးခဲ့ပါရဲ ့ ။
_____________________________________
CONCEPTUAL ARTIST ေတြ..ရဲ ့… အလိုအရ ဆိုရင္…
အနုပညာ တစ္ရပ္ ဖန္တီး.ရာမွာ…အျခား…ဘာ မွ မလိုပါဘူး..တဲ ့။
စိတ္ကုူးေလး တစ္ခု သာ..အဓိက…တဲ ့ ။
၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ဖန္တီးေတာ့မယ္…ဆိုပါေတာ့..။
၀တၳဳ ဆိုတဲ ့.. စာေပ အနုပညာကို ဖန္တီးရာမွာ….
၀တၳဳေရးျခင္း အတတ္ပညာ/ ဇာတ္လမ္း../ စကားလံုး../ ( ဘာသာစကား က အဓိက ေပါ့ေလ.)
ဒါေတြ..ဒါေတြ..လိုပါတယ္ ။
ျပီးေတာ့….အစီအစဥ္က်န စြာ..ေၾကာင္းက်ိဳး.ညီညြတ္မွဳေတြ..နဲ ့ အနုပညာသမား ရဲ ့ ပါရမီ..ဆိုတာေတြလည္း.လိုပါေသးတယ္ ။

ဒီအခ်က္ေတြနဲ ့ေရးတာ ဟာ…
သရုပ္မွန္ ၀ါဒ ( Realism ) အရ… သမားရိုးက် ေရးတာပါ ။
__________________________________
စိတ္ကုူး အဓိက အနုပညာ သမားတစ္ေယာက္….
၀တၳဴ တစ္ပုဒ္ ဖန္တီးေတာ့မယ္..ဆိုရင္…(( ၀တၳဳေရးျခင္း အတတ္ပညာ/ ဇာတ္လမ္း../ စကားလံုး../ ( ဘာသာစကား က အဓိက ေပါ့ေလ.)
အစီအစဥ္က်န စြာ..ေၾကာင္းက်ိဳး.ညီညြတ္မွဳေတြ..နဲ ့ အနုပညာသမား ရဲ ့ ပါရမီ…..))
အဲဒါေတြ.. ဘာမွ မလိုေတာ့ပါဘူး..တဲ ့ ။
ဥပမာ…
ဓါတ္မီးတစ္လက္ကို… နာမည္ တစ္ခု.. တပ္…/ လတ္မွတ္ထိုးျပီး… ” ဒါ ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ပဲ..” လို ့ေျပာပါလိမ့္မယ္ ။
ဒါမွမဟုတ္လည္း.ေသာက္ေရတစ္ခြက္ကို ယူျပျပီး…
” ဒါ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ပါ…” လို ့..ဆိုပါလိမ္ ့မယ္ ။
( ဥပမာ..ေျပာတာပါ )
ရသလား…. / အဲသလို ရသလား….
သူတို ့ အလို အရ ဆိုရင္ေတာ့..ရပါတယ္ ..တဲ ့။
______________________________________
ဒါေတြ က ဥပမာ စကားေတြ ပါေနာ္ ။
ျမန္မာ့ အနုပညာေလာက ထဲမွာေတာ့….
ဒါမ်ိဳး.ေဖာ္ျပခ်က္ေတြ.. မေတြ ့ရသေလာက္ပါပဲ..။
ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ ့….
ငယ္ခ်စ္နာမည္ မနွင္းဆီ…ဆိုတဲ ့၀တၳဳတို ( ၀ါနီျပာ မဂၢဇင္း ထင္ပါတယ္ ။ မဂၢဇင္းအမွတ္နဲ့ ထုတ္ေ၀တဲ ့နွစ္..ကို မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး ။)
အဲဒီ ၀တၳဳတို ကေတာ့….
ဘာ စာသားတစ္ခုမွ မပါပဲ…
အ၀ါေရာင္ ဖဲၾကိဳး….တစ္စ ကို.. စာရြက္မွာ. ကပ္ ေပးထားရံု….ေလး..တင္ျပခဲ ့ပါတယ္ ။
အဲဒီ ၀တၳဳ ကိုေတာ့… CONCEPTUALISM ..ရဲ ့အေငြ ့အသက္ေတြ..လႊမ္း ျခံဳ ထားတယ္..လို ့…. ေျပာရင္ ရမယ္ ထင္တယ္..ေနာ္ ။
_____________________________________________
( ျမန္မာ့ ပန္းခ်ီအနုပညာ(.တခ်ိဳ ့) မွာေတာ့… CONCEPTUALISM စိမ့္၀င္ ပ်ံ ့နွံ ့ မွဳ ေတြ.. ေတြ ့လာရပါတယ္ ။ )
ဘာသာစကား / စကားလံုး../ စာသား နဲ ့ ေဖာ္ျပရတဲ ့ စာေပ အနုပညာ မွာ… အဲဒီ စာသား / ဘာသာစကား ..ကိုမွ
စြန္ ့ပစ္လိုက္မယ္..ဆိုရင္…
( အျခားနူ္ိုင္ငံမွာ ဆို…. ပြက္ေလာ ရိုက္ရံုေလာက္ သာ…ျဖစ္မယ္.. )
ကၽြန္ေတာ္တို ့ အနုပညာ ေလာက မွာဆိုရင္…………………
( ကေလာင္ဓါး… / ကေလာင္ တုတ္ေတြ.. မ်ား…. ဆြဲ.ကုန္ၾကမလားပဲ..။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ ပ်က္ေခ်ာ္ေခ်ာ္…အေတြးပါ ။ )
__________________________________________
ဘာ စာသား…/ ဘာ စကားလံုးမွ မပါတဲ ့…
အနုပညာ ပစၥည္းဆိုတဲ ့ အရာ ( ဥပမာ… ဓါတ္မီးတစ္လက္ ) ကို…
အနုပညာ ပစၥည္း အျဖစ္ လက္ခံနိုင္ဖိုူ ့….
ကၽြန္ေတာ္တို ့..အေတာ္ေလး…. အားေမြ း..ယူရဦးမယ္…ထင္ပါတယ္ ။
____________________________________________
အနုပညာ ဆိုတာ စိတ္ကူးပဲ…။
ဘာ ပစၥည္း နဲ ့..လုပ္ လုပ္ ရတယ္ ။
ဘယ္သူ လုပ္ လုပ္ ရတယ္ ။
ကိုယ္တိုင္ မလုပ္ လည္း..ရတယ္ ။
စိတ္ကူးသာ.. အဓိက ပဲ…ဆိုတဲ ့
CONCEPTUALISM ကိုင္စြဲသူေတြရဲ ့
စကားေတြဟာ…
ကၽြန္ေတာ့္ အနုပညာ အိပ္မက္ ေတြ ကိ္ု…
ေစာင္ထူထူ ျခံဳ ေပးလိုက္သလိုပါပဲ…။
မြန္းၾကပ္ ပိတ္ေလွာင္သြားလိုက္…..
ေနြးေထြး လံုျခံဳသြားလိုက္..နဲ ့ေပါ့ဗ်ာ…။
ဒါေပမယ့္…..
_______________________________________-
CONCEPTUALISM ကို.. ကၽြန္ေတာ္…မခ်စ္ဘူး..။
မုန္းလည္း..မမုန္းပါဘူး ။
အဲ………….
နည္းနည္းေတာ့.. ေၾကာက္လန္ ့မိတယ္ ။
အံ ့ၾသၾကီးစြာလည္း..ျဖစ္ရပါတယ္ ။
ဒီ CONCEPTUALISM …ကိုေတြ ့ရတာဟာ….
ကိုယ္ ၾကည့္ေနတဲ ့ TV ထဲက ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္….
TV မွန္သားျပင္ ထဲကေန….
အျပင္ကို ..ေျခေထာက္တစ္ဖက္..ေက်ာ္ထြက္လာတာကို… ေတြ ့လိုက္ရသလိုၾကီး.. ခံစားမိပါတယ္ ။


http://mandalaygazette.com/145905 မွ….
—————————————–
အဲဒီလို…နဲ ့…
ကၽြန္ေတာ္..ေတာ့….
ဘာသာစကားကို မသံုးပဲ ကဗ်ာေတြ ေရးခ်င္ေနတယ္..။
ဘာသာစကားမပါပဲ….
၀တၳဳေတြ..ေရးခ်င္လာတယ္..။
ကၽြန္ေတာ္က… ဘာသာစကားကိ္ု  စြန့္ပယ္ ထားလို ့…
အဲဒါ..၀တၳဳ မဟုတ္ / ကဗ်ာ မဟုတ္လို ့..ေျပာခ်င္လည္း.ေျပာၾကေပေတာ့….
ေသခ်ာတာေတာ့… ကၽြန္ေတာ္ အနုပညာအျဖစ္ ဖန္တီးလိုက္တဲ ့… အရာ ပဲ..ဆိုတာပဲ.. ။
ဘာသာစကားမပါတဲ ့ ကဗ်ာကို… အနုပညာပစၥည္း မဟတု္ဘူးလို ့.. ေျပာရင္လည္း..
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့.. ျပံဳးေနလိုက္ေတာ့မွာပဲ…။
————————————–
ဒါေပမယ့္….
ဒါေပမယ့္..ေပါ့…ေလ….
ကၽြန္ေတာ္  စိတ္တို္င္းမက်ေသာ..ဘာသာစကားကို…
လံုး၀ စြန္ ့ပယ္လို ့.. မရေသး….
မေပါင္းလည္းခက္ ေပါင္းလည္း ခက္တဲ ့…. အေနအထားနဲ ့…
ေပါင္းဖက္ေနရဆဲ….
ကၽြန္ေတာ္… အျမစ္လွန္ တြန္းဖယ္ခ်င္ေနတဲ ့… ဘာသာစကားသစ္ပင္ၾကီးေအာက္မွာ…ထိုင္ေနရဆဲ….
ဘာသာစကားဟာ… ကၽြန္ေတာ္တို ့..လူငယ္ အနုပညာသမားေတြ ရဲ ့.. လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးေရးဖြဲ ့…ေဖာ္ထုတ္ျပသျခင္းေရွ့မွာ..
မီးစတစ္ဖက္ ေရမွဳတ္တစ္ဖက္နဲ ့..   ကာဆီးကာဆီး..ရွ္ိေနဆဲ….
—————————————–
အခုပဲ..ၾကည့္…
ကၽြန္ေတာ္… ဘာသာစကားကို..
သိပ္စိတ္တိုင္းမက်တဲ ့..အေၾကာင္း…ကို…
ဘာသာစကားနဲ ့…ပဲ.ရွင္းျပေနရတယ္.. ။
ကၽြန္ေတာ္ အခု ေျပာျပခဲ့သေလာက္ဟာ…
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တဲ ့ ခံစားခ်က္ အကုန္ေတာ့မဟျုတ္ေသးဘူးဆိုတာ..ေသခ်ာတယ္.. ။
ကၽြန္ေတာ္…ေျပာခ်င္တဲ ့.. တခ်ိဳ ့စကားေတြကို…
ဘာသာစကားက…  ျပ မေပးနိုင္ဘူး… ဦးဆာေရ…
———————————————
 ((( ကၽြန္ေတာ္.. ဘာသာစကားမသံုးပဲ.. ဖန္တီးထားတဲ ့ ကဗ်ာေတြကိုေတာ့.. ေနာက္မွ ပဲ.ျပေတာ့မယ္ဗ်ာ..။  )))
ေလးစားစြာျဖင့္…
အလင္းဆက္
 
 http://mandalaygazette.com/189034

Comments

Popular posts from this blog

မုျဒ ာရဲ႔ေခၚသံကို ခံစား ေဝဖန္ျခင္း

“ဂ်ဴးရဲ႕ ရသျခံဳလႊာကို ခံစား၊ေဝဖန္ျခင္း”

ဝမ္တိန္အသြားလမ္းကုိ ခံစား၊ ေဝဖန္ျခင္း (စာေပေဆာင္းပါး)