“သိၾကားမင္း၏ေခြးသားေရစာမ်က္ႏွာ´´


အခုေခတ္ သၾကၤန္ပြဲဆီကို . . .
ဒီသိၾကားမင္း အေနနဲ့
ဘာကိုမွ. . .စီးျပီးဆင္းမလာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။

ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့မွဳေတြ ေပ်ာက္ဆံုးလာျပီ ျဖစ္တဲ့. . . ဒီေခတ္သၾကၤန္ပြဲေတြရဲ့ အၾကမ္းဆန္မွဳၾကား. . . သိၾကားမင္းလည္း အနားကပ္လာခ်င္စိတ္ မရွိ ။

ျပီးေတာ့ . . . .
အစဥ္အလာ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ပြဲေတာ္ခါးခါးၾကီးနဲ့ပက္သက္ျပီး အစဥ္အလာအရ. . .သိၾကားမင္းရဲ့ ေခြးသားေရ စာမ်က္ႏွာထက္ မွတ္ရမယ့္အရာေတြကလည္း မ်ားေနတာမို့ . . .စာမ်က္ႏွာေတာင္ . . .ဆံ့လိမ့္မယ္ မထင္. . .

ဒါေၾကာင့္ . . . .
ဒီသိၾကားမင္း ဒီေန့ေခတ္သၾကၤန္ပြဲေတြရဲ့ ျမင္ကြင္းကို . . .
မွတ္စုတစ္ပုဒ္သာ . . . ခ်ေရးၾကည့္မိပါေတာ့တယ္ ။

_____________

{{{သိၾကားမင္း၏ ေခြးသားေရမွတ္စု }}}

ျမန္မာ့ရိုးရာ ပြဲေတာ္သၾကၤန္အေၾကာင္းကို အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ ေရးၾကည့္ဖို့ ၾကိဳးစားလိုက္တိုင္း အဆိုးျမင္ရွဳေထာင့္ဘက္က ေရးျဖစ္သြားတာ . . .
ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကပဲ အဆိုးျမင္သမားျဖစ္ေနလို့လား...
ျမင္ရသမွ်ကပဲ အဆိုးဘက္ကို တကယ္ေရာက္ေနလို့လား. . .

ဒါက ေသခ်ာစဥ္းစားစရာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္ ။

တကယ္ေတာ့ ဒီလူမ်ိဳးေတြအားလံုး … …
ပါဝင္ ဆင္ႏဲႊၾကေသာ အထင္ကရရိုးရာပြဲေတာ္ၾကီး
အေၾကာင္း . . . .
အေကာင္းသာ ေရးခ်င္ပါသည္ ။

အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ အျမင္မ်ားျဖင့္သာ ျမင္ေတြး ေရးခ်င္ပါသည္ ။

ဒါေပမယ့္ ဒီဘက္ေခတ္ရဲ့ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ေတြဟာ မေတာ္တေရာ္ ပံုရိပ္ေတြနဲ့. . .''အေပ်ာ္ ''ကေန
'' အပ်က္ '' ဘက္ကို
ပို ေရာက္ေနသလားလို့. . .

ႏူးညံ့ညင္သာေသာ . . .
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့ေသာ. . .
ရည္ရြယ္ခ်က္ျမင့္ျမတ္ေသာ. . .ဆင္ႏႊဲမွဳ ဟန္ပန္မ်ားမွသည္. . .
ၾကမ္းတမ္းေသာ. . .ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့မွဳ ကင္းမဲ့ေသာ အေပ်ာ္ၾကဴးမွဳ ဟန္ပန္မ်ားဆီသို့ . . .ေျပာင္းလဲေနျပီဟု ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္ သိသေလာက္ေတာ့ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ေန့ေရာက္တိုင္း ျမန္မာလူမ်ိဳးတို့ ေရ ကစားျခင္း /
အလွဴအတန္းျပဳလုပ္ျခင္း / တရားဘာဝနာ ပြါးမ်ားျခင္းႏွင့္ ကုသိုလ္ယူျခင္း. . .စေသာ ျငိမ္းခ်မ္းသည့္အမွဳကိစၥမ်ားကို ခမ္းခမ္းနားနား ျပဳလုပ္ၾကသည္။

အစဥ္အလာခိုင္ျမဲခဲ့၍ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္းေသာ ရင္ခုန္ၾကည္နူးစရာ ရိုးရာဓေလ့ပြဲေတာ္တစ္ခု အျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့သည္ ။

ေရွ့ေခတ္မ်ားဆီက သၾကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ ေရကစားျခင္းသည္. . .တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေအးခ်မ္းပါေစေတာ့. . .
ႏွစ္ေဟာင္းကအညစ္အေၾကးမ်ား
ႏွစ္သစ္ကို မပါခဲ့ပဲ စင္ၾကယ္ပါေစေတာ့ ဟူေသာ စိတ္ ေစတနာမ်ားကို အဓိကထားကာ ပက္ဖ်န္းၾကသည္ ။

ေငြဖလားထဲတြင္ နံ့သာအေမႊးမ်ားထည့္၍ သေျပခက္ကေလးမ်ားျဖင့္ သိမ္ေမြ ့ယဥ္ေက်းစြာ ပက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္ ။

အင္မတန္ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အမူအယာမ်ားျဖစ္ပါသည္ ။
တစ္ေယာက္က ေရေလာင္းလွ်င္ ေရေလာင္းခံယူသူက ျငိမ္ျငိမ္ကေလး ျပံဳး၍ေနသည္ ။ ျပီးလွ်င္ တလွည့္တဖန္ ျပန္ေလာင္းသည္ ။
နာက်င္ေစဖို့ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ /
ၾကည္ႏူးရႊင္လန္းစရာ ျမင္ကြင္းမ်ားကိုသာ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျမင္ခဲ့ၾကသည္။

ယခုေခတ္ သၾကၤန္ ေရကစားနည္းကေတာ့ အင္မတန္မွ ၾကမ္းတမ္းလာသည္။

မ႑ပ္ေတြေပၚမွ ေရပက္သူတို့က မီးသတ္ပိုက္လို ပိုက္ အၾကီး/အေသးမ်ားနွင့္ ေရအားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္သံုး၍ ပက္သည္ ။

ေရပက္ခံထြက္လာသူတို့ကို မ်က္လံုးမ်က္ႏွာ မေရွာင္ ထိုးပက္ၾကသည္ ။ ေရပက္ခံရသူတို့အတြက္ အသားကို အပ္ႏွင့္ဆြသလို နာက်င္စူးရွ အသားမ်ား နီစပ္ နာက်င္ခံရခက္ပါသည္ ။

(ေရရွားပါးလာေသာ ဤေခတ္အခါတြင္ ေရကို ပိုကုန္ေအာင္ ျဖဳန္းတီးရာလည္းေရာက္သည္။)

မ်ားေသာအားျဖင့္. . .
ေရခဲတံုးၾကီးေတြ ထည့္ စိမ္ထားေသာ အလြန္ေအးစက္သည့္ေရမ်ားျဖင့္ပက္ၾကသည္။ ေရပက္ခံလိုက္ရသူတို့က. . .
အားးးးးေအးးလိုက္တာ ဟု ခ်မ္းရွာလြန္းလို့ ေအာ္လွ်င္ ပက္သူေတြက ေပ်ာ္ေနတတ္ျပီ ။

စာနာမွဳ တရားတို ့ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားသလိုပင္. . .

ရပ္ကြက္အတြင္းမွ ကေလးမ်ား လူငယ္မ်ားး၏ ေရကစားပံု ၾကမ္းတမ္းမွဳကလည္း စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္လာသည္ ။

ႏို့ဆီခြက္ထဲ ေရထည့္ျပီး လမ္းသြားလမ္းလာေတြကို နာသည္ထက္ နာေအာင္ ခြက္ေစာင္းခုတ္သည္ ။ ေရပက္ခံရသူတို့၏ ေက်ာကုန္းကို ေသခ်ာ ခ်ိန္ရြယ္ျပီး လက္သံအေျပာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္၍ ပက္သည္ ။

ေက်ာကုန္းႏွင့္ႏို့ဆီခြက္ထဲမွ ေရ အရွိန္ႏွင့္ ထိလိုက္သံ ေျဖာင္းခနဲျမည္ျပီး အပက္ခံရသူက နာလြန္းသျဖင့္ အားခနဲေအာ္ရ . . .
ေက်ာေကာ့သြားထဲအထိ နာက်င္ ခံစားသြားလွ်င္ ပက္သူက ေက်နပ္သည္ ။

ယဥ္ေက်းမွဳကို ရက္စက္စြာ ေဖာ္ထုတ္လိုက္ျခင္းမ်ားလား ။

တခ်ိဳ ့က မ်က္ႏွာေတြ ဘာေတြ မေရွာင္ပဲ ေရကို အားနဲ့ တမင္လႊဲပက္သည္ ။

မ်က္ႏွာကို တအားမပက္နဲ့ေလ ဟု ေအာ္ဟစ္တားဆီးရင္းကပဲ ေရပက္သူနဲ့ အပက္ခံရသူတို့ ရန္ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲရ
အမုန္းေတြ ပြါးၾကရသည္ ။

အဲဒါေတြထက္ ဆိုးတာက. . .
သၾကၤန္ပြဲေတာ္ႏွင့္ အရက္ ဘီယာတို့ ခြဲမရေအာင္ တြဲမိလာျခင္းျဖစ္သည္ ။

ယခုဆိုလွ်င္ သၾကၤန္ေရာက္ျပီ ဆိုသည္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားမ်ားသာမက အမ်ိဳးသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပါ အရက္ ဘီယာတို့ ေသာက္သံုးျပီး မူးၾကရူးၾကျပီ ။

အေပ်ာ္လြန္ျပီး အပ်က္ ျဖစ္ကာ ရန္ပြဲမ်ား. . .
မေတာ္တဆမွဳမ်ား. . .
မျဖစ္သင့္ေသာ က်ဴးလြန္မွဳမ်ား
မ်ားစြာ မ်ားစြာ ျဖစ္ေနခဲ့ျပီ ။

အရက္ေၾကာင့္ ေသြးဆူေနေသာ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေရပက္သူမ်ားႏွင့္ အရက္ေၾကာင့္ ေသြးဆူေနေသာ ေရပက္ခံလာသူတို့ ထိပ္တိုက္ေတြ ့ဆံုၾကေသာ အေျခအေနမို့ မျဖစ္သင့္ေသာ ဆိုးဝါးမွဳမ်ား ျဖစ္ပ်က္သြားဖို့. . .အင္မတန္ ထိလြယ္ရွလြယ္ေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္ ။

အခုေခတ္သၾကၤန္တြင္းမွာ ျမင္ရသမွ် အမ်ားစုေသာ မိန္းကေလးေတြ/ေယာက်ာ္းေလးေတြ ဝတ္ေသာ အဝတ္မ်ားကလည္း
ျမန္မာ မဆန္ရံုမက ေဟာ့ရမ္းးေနေလျပီ။

(ဟိုတစ္ႏွစ္ကဆိုလွ်င္ ဘယ္လို ဖက္ရွင္ပါလိမ့္ဟု မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္မိသည္အထိ. .
အမ်ိဳးသားမ်ားက မ႑ပ္ေပၚမွာ အက်ီ ၤ မပါ ဗလာ။
အရက္မူးျပီး ယိုင္ထိုး လို့. . .

သူတို့ေဘးမွာလည္း မူးေနပံုရေသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္အခ်ိဳ့
အဲဒီ အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ ေဘာင္းဘီ အစ (ခါးတဝိုက္နား)ကို ဆုပ္ကိုင္ထားလ်က္သား. . .
လုပ္ျပေနသူေတြ ကရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ ။
မ႑ပ္ေအာက္မွ ေမာ့ၾကည့္မိသူေတြကသာ ရွက္ရသည္ ။
အင္းလ်ားလမ္းထဲက မ႑ပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မလြယ္ပါ ။)

အေပ်ာ္ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး
ထင္ရာစိုင္းေနၾကသလိုပင္ ျဖစ္ေနျပီ။

တစ္ႏွစ္လံုး မ်ိဳသိပ္ထားခဲ့ေသာ အရွက္သိကၡာမ်ား / အေပ်ာ္ၾကဴးလိုစိတ္မ်ားကို ေဖာက္ထုတ္ေပ်ာ္ျမဴးခြင့္ ရသည့္ ပြဲၾကီးလို ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ လုပ္ခ်င္ရာေတြ ဇြတ္လုပ္ေနၾကသလို ျဖစ္ေနျပီ ။

အဲဒါ . . . . သိပ္မေကာင္းပါ ။

တစ္ႏွစ္လံုးမွာမွ . . .ဒီေလးငါးရက္ပဲ ေပ်ာ္ရတာ. . .
အားရပါးရ ေပ်ာ္လိုက္ဖို့ . . .
စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေပ်ာ္လိုက္ဖို ့. . .
အဲဒီေလာက္ပဲ ေတြးျပီး အေပ်ာ္လြန္ေနၾကလွ်င္. . .
သၾကၤန္၏ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့သြားပါလိမ့္မည္ ။
သၾကၤန္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ . . .
သၾကၤန္၏ အဓိပၸာယ္မ်ား ေပ်ာက္ဆံုးသြားပါလိမ့္မည္ ။

သၾကၤန္သည္. . . ကူးေျပာင္းျခင္းး ျဖစ္သည္ ။
ေကာင္းေသာ ကူးေျပာင္းျခင္း ျဖစ္ဖို့ေတာ့ လိုပါသည္ ။

ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို ့. . .ကူးေျပာင္းရာတြင္ . . .
ႏွစ္ေဟာင္းမွ မေကာင္းေသာ အရာမ်ားအားလံုးကို အတာေရခ်မ္းျဖင့္ စင္လန္းေအာင္ ေဆးခဲ့ျပီး . . .
ႏွစ္သစ္ကို အျပစ္မျဖစ္ပဲ ကူးေျပာင္းနိုင္ပါမွ. . .
ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။

-------

အခုတေလာ. . . ျမန္မာ့ရိုးရာ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ ေရကစားေန့ရက္မ်ားကို အားရပါးရ ထင္ရာစိုင္းျပီး ေပ်ာ္ထည့္လိုက္မယ္ ဟု အားခဲေနသူေတြရွိသလို. . . .

အခုေခတ္သၾကၤန္ပြဲဆိုတာ မူးၾကရူးၾကျပီး ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ေနၾကတဲ့ ပြဲဆိုးၾကီးမို့ ေရွာင္တာပဲေကာင္းတယ္ ဟု ေတြးျပီး သၾကၤန္ကို လန့္လာသူေတြ ေရွာင္ၾကသူေတြလည္း မ်ားျပားလာခဲ့ျပီ ။

ဒါလည္း မေကာင္းပါ ။

ျမန္မာလူမ်ိဳးတို့၏ ဓေလ့ရိုးရာ အစဥ္အလာမျပတ္ခဲ့ေသာ ဤပြဲေတာ္ၾကီးကိုမွ ေၾကာက္လန့္စိုးရိမ္စိတ္နဲ့ ေရွာင္ၾကရျပီ ဆိုကတည္းက သိပ္မေကာင္းေတာ့ပါ ။

ဤပြဲေတာ္သည္. . . ျမန္မာလူမ်ိဳးအားလံုး စိတ္လက္ခ်မ္းသာစြာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွဳကင္းကင္းျဖင့္. . . .
အတူတကြ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးထိုက္ေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္ ။

အခုေတာ့. . .သၾကၤန္ပြဲေတာ္သည္. . .
သတိထားသြားလာရမည့္ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစနိုင္ေသာ ေဘးဒုကၡ ျဖစ္သြားနိုင္ေခ်မ်ားေသာ အခ်ိန္အခါတစ္ခုလို အဆိုးဘက္သို့ ေျပာင္းလဲေနျပီဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

ေျပာင္းလဲတာေတာ့ ေျပာင္းလဲသည္ ။
သို့ေသာ္ . . . .
ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း/တိုးတက္မြန္ျမတ္ေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းမွ ဟုတ္ပါေလစ. ..

အခုေခတ္. . . .
သၾကၤန္ပြဲေတာ္ရက္ေတြမွာ. . .
(အရင္ကလိုမဟုတ္) ပန္းပိေတာက္ရနံ ့တို့ ေပ်ာက္ဆံုးလာသလိုမ်ိဳး. . . . .

အခ်ိန္အခါမီ မပြင့္နိုင္ေတာ့တဲ့ ပိေတာက္နဲ့ . . .
ဒီေန့ ေခတ္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ . . .
တျဖည္းျဖည္း ကင္းကြာလာသလိုမ်ိဳး. . . .

ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့ေသာ ရိုးရာအစဥ္အလာဓေလ့ေတြနဲ့. . .. . . .
ဒီသၾကၤန္. . .
တျဖည္းျဖည္း ကြဲလြဲလာခဲ့ျပီ ။

အႏွဳတ္လကၡဏာ ျပေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားၾကားး. . .
ျမန္မာ့ရိုးရာ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ရဲ့ အႏွစ္သာရ / တန္ဖိုး / အဓိပၸာယ္ေတြ ေဝဝါး. . .
ေပ်ာက္ဆံုးေနေလျပီ။

အဲဒါ . . . . . .
ဂုဏ္ယူစရာေတာ့ မဟုတ္ပါ ။


( သိၾကားမင္း )

************************

ေလးစားစြာျဖင့္ . . .

အလင္းဆက္(Gazette)
4 / 4 / 2014 / 15 : 30 / pm

Comments

Popular posts from this blog

မုျဒ ာရဲ႔ေခၚသံကို ခံစား ေဝဖန္ျခင္း

“ဂ်ဴးရဲ႕ ရသျခံဳလႊာကို ခံစား၊ေဝဖန္ျခင္း”

ဝမ္တိန္အသြားလမ္းကုိ ခံစား၊ ေဝဖန္ျခင္း (စာေပေဆာင္းပါး)