B

B=Burmese Film 

.ျပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းေတြအတြင္း
စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္သေဘာျဖင့္ ရုပ္ရွင္တစ္ကား ဝင္ျကည့္ျဖစ္ပါသည္၊၊
စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ဟု အေသအခ်ာ အခိုင္အမာ ေျပာနိုင္သည္မွာ ထိုေန့က ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား၏ ဆြဲေဆာင္မွဳေျကာင့္ ဝင္ျကည့္ျဖစ္ျခင္းမ်ိဳး လံုးဝ မဟုတ္ဘဲ ဇာတ္ကားကို ဂရုမစိုက္၊ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ျကည့္လိုက္မည္ဟူေသာ အေတြးျဖင့္သာ ဝင္ျကည့္ခဲ့ျခင္းေျကာင့္ ျဖစ္သည္၊၊
ဇာတ္ကား၏ ဆြဲေဆာင္မွဳေျကာင့္သာ ျကည့္ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ဗမာဇာတ္ကားတစ္ကားကို အခ်ိန္ကုန္/ ေငြကုန္ခံျပီး ဝင္ျကည့္ျဖစ္ပါ့မလား၊၊
အဲသည္ေန့ကေတာ့ မည္သည့္ဇာတ္ကားျဖစ္ေစ--- ရုပ္ရွင္ရံုထဲ ဝင္ထိုင္ျကည့္ပစ္လိုက္ဖို့သာ စိတ္ေစာေနခဲ့ေသာေျကာင့္ ဘယ္တုန္းကမွ တပ္မက္ျခင္းမရွိဖူးေသာ--- (က်ေနာ့္ကို ဆြဲေဆာင္နိုင္စြမ္းမရွိရွာေသာ) ဗမာဇာတ္ကားတစ္ကားကို အလိုအေလ်ာက္ ဝင္ျကည့္မိသြားသည္၊၊
အဲသည္ေန့က က်ေနာ္ ျကည့္မိေသာ ဇာတ္ကား၏ အမည္မွာ "ေကာင္းက်ိဳးကိုယ္၌ တည္ေစမင္း" ျဖစ္သည္၊၊
ဒါရိုက္တာ "  ဒါရိုက္တာ ေဇပါ     " က ဖန္တီး ရိုက္ကူးေပးထားျပီး အဓိက သရုပ္ေဆာင္မ်ားအျဖစ္
ခန့္စည္သူ၊ခိုင္သင္းျကည္ႏွင့္ အရိုင္း၊ အိေခ်ာပိုတို့က ဇာတ္ေဆာင္ခဲ့သည္၊၊
ဇာတ္လမ္းအစတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ျမန္မာနိုင္အတြင္းမွာ ျဖစ္ပြါးခဲ့ေသာ အေရးအခင္းပံုရိပ္မ်ားကို ျပသသည္၊၊
.ျဖစ္ရပ္မွန္ လွဳပ္ရွားခ်ီတက္မွဳမ်ား၊ ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးမွဳမ်ားကိုလည္း ထည့္ျပထားသည္၊၊
ထို ျဖစ္ရပ္မွန္ျမင္ကြင္းမ်ားႏွင့္အတူ ခန့္စည္သူကို နိုင္ငံေရးတက္ျကြ လွဳပ္ရွားသူတစ္ဦးအျဖစ္ ျပသထားသည္၊၊
ခန့္စည္သူ၏ နိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳမ်ား ျပသအျပီးတြင္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ခန့္စည္သူကို ဖမ္းဆီးအေရးယူပံုမ်ား ျပသသည္၊၊
က်ေနာ္ ျပံဳးမိသည္အထိ ျပသလိုက္ေသာျပကြက္တစ္ခုက ဇာတ္လမ္းအစ ထိုေနရာမွာ စတင္သည္၊၊
ခန့္စည္သူကို စစ္အာဏာရွင္ေတြက ဖမ္းဆီးျပီး စစ္ေဆးေမးျမန္းေနသည့္အခန္းျဖစ္သည္၊၊
ထိုသို့စစ္ေဆးေမးျမန္းေနရာတြင္ ခန့္စည္သူ(နိုင္ငံေရးတက္ျကြ လွဳပ္ရွားသူ)ကို စစ္ဝတ္စံုျဖင့္ အာဏာရွင္တစ္စုက ရိုက္ႏွက္ပစ္လိုက္သည့္ျပကြက္ကို ထည့္ျပလိုက္ရာ က်ေနာ္ ျပံဳးမိပါသည္၊၊
ခန့္စည္သူကို စစ္ဝတ္စံုျဖင့္ လူတစ္စုက ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္သည္အထိ (လူးလွိမ့္နာက်င္ေအာင္) ႏွိပ္စက္လိုက္သည့္ ျပကြက္ကို ျကည့္ျပီး အဲသည္အခ်ိန္တုန္းက အဲ့လိုေတြ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာကို အခုအခ်ိန္မွာ ျပသခြင့္ေတာ့ျဖင့္ ေပးထားျပီပဲဟု ေတြးကာ ျပံဳးမိသည္၊၊
ႏွိပ္စက္မွဳေျကာင့္ နာက်င္သည္ကို အံျကိတ္ထားေသာ နိုင္ငံေရးလုပ္သူ ခန့္စည္သူကို ျကည့္ရင္း အလြတ္သတင္းေထာက္
ကိုပါျကီးလို လူေတြလည္း အဲ့လို ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ခံရေသးတာပဲဆိုသည့္အေတြးကလည္း က်ေနာ့္အာရံုထဲသို့ ဝင္မလာဘဲ မေနပါ၊၊
ထားပါေတာ့ေလ---
သည္ေန့မွာေနာ့ျဖင့္ သည္လို သမိုင္းမွန္ ျဖစ္ရပ္ဆိုး ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ျပန္လည္ဖန္တီး
.ျပသခြင့္ေပးလို့၊ ျ ကည့္ရွဳခြင့္ရတာေလးကို ျကည့္ျပီး အရင္ေခတ္ေတြထက္စာရင္ ----ဆိုသည့္အေတြးျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ကိုကိုယ္ ဖြပစ္ရေသးသည္၊၊
ထိုျပကြက္အျပီးတြင္ ဇာတ္လမ္း စပါသည္၊၊
ဇာတ္လမ္းသည္ ထူးထူးေထြေထြ ေျပာပေလာက္စရာ မရွိေသာ ထံုးစံအတိုင္းထက္ နည္းနည္းကေလး စံေသြထားသည့္ ထံုးစံအတိုင္း(ဗမာဇာတ္လမ္းသာ) ျဖစ္သည္၊၊
ဗမာဇာတ္ကားေတြရဲ့ ထံုးစံအတိုင္း ျကည့္ေနသူက ဇာတ္ကြက္ တစ္ကြက္ ၂ကြက္မက ျကိုသိေနသည္၊၊
ဒီအခန္းမ်ိဳးေရာက္ရင္ ဒါမ်ိဳး ျဖစ္လာေတာ့မယ္-
ဘာျပီးရင္ ဘာလာမယ္ ဆိုျပီး ျကိုတင္တြက္ဆလို့ရနိုင္တာကိုက ဗမာဇာတ္ကားမ်ား၏ ဂုဏ္ျဒပ္ဟု ေျပာရမလိုပင္၊၊
(ဥပမာ - မင္းသမီး ေရခပ္ဆင္းခ်ိန္- လူျကမ္းက မင္းသမီးကို သြားရည္တျမားျမားျဖင့္ ဝင္ဆြဲေနသည့္အခန္းကိုေရာက္လွ်င္ မင္းသားက ကယ္တင္ဖို့ ေရာက္လာေတာ့မည္ကို ျကိုေတြးလို့ရသလိုမ်ိဳး)
ဤဇာတ္ကားထဲတြင္လည္း မင္းသမီး ခိုင္သင္းျကည္ကို သူ့ရည္းစားက အိပ္ေဆးခတ္ထားသည့္ အခ်ိဳရည္ တိုက္ေနသည္ကို ျမင္ရံုႏွင့္ မျကာမီ ခိုင္သင္းျကည္ ဘဝပ်က္သည့္အခန္းမ်ိဳး လာေတာ့မည္ကို ျကိုေတြးလို့ ရသည္၊၊
ထိုကဲ့သို့ ဘာျပီးရင္ ဘာလာမယ္ဆိုတာ ျကိုေတြးလို့ ရေနသည့္ ျပကြက္မ်ားကို ျကည့္ရသည္မွာ  က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အလြန္ ပ်င္းရိျငီးေငြ့ဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ပါသည္၊၊
နိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္မ်ားထဲမွာေတာ့ ျပကြက္ တစ္ကြက္ခ်င္းစီသည္ ဟာခနဲဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားရသည့္ ထင္မွတ္မထားေသာ တင္ျပမွဳမ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနသည္၊၊
ဟာခနဲဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားရေလာက္သည့္ ျပကြက္မ်ိဳးကို ျမင္ရ ျကည့္ရသည္မွာ ရုပ္ရွင္အႏုပညာမွ ရေသာ ရသတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္၊၊
ထိုရသ--- မရနိုင္ေသာ ဗမာဇာတ္ကားမ်ား၏ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ အားနည္းမွဳမ်ား၊ တင္ျပပံု အစီအစဥ္ အားနည္းမွဳမ်ားကို တိုးတက္လာေစခ်င္သည့္စိတ္မ်ိဳး နိုင္ငံျခားရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ျကည့္မိတိုင္း က်ေနာ့္ထံတြင္ ျဖစ္တည္သည္၊၊
ဒါေပမဲ့ ဤဇာတ္ကားထဲမွ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့စကားလံုးအေတာ္မ်ားမ်ားကို (ကိုဘသိန္း)ခန့္စည္သူႏွင့္ အရိုင္းက ေျပာေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္၊၊
ေနာက္ထပ္ ထူးျခားခ်က္မွာ ဇာတ္ပို့ဇာတ္ရံျဖစ္ေသာ (ေထာင္မွဳးေဟာင္းအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သြားသည့္) အရိုင္း၏ သရုပ္ေဆာင္မွဳ ျဖစ္သည္၊၊
ဤဇာတ္ကားထဲတြင္ က်ေနာ္ အားရ ေက်နပ္မိေသာ သရုပ္ေဆာင္မွဳမ်ိဳးကို သဘာဝက်က် သရုပ္ေဆာင္ျပျပီး (ရုပ္ရွင္ရိုက္ထားသည္ႏွင့္မတူ ကိုယ့္မ်က္ေစ့ေရွ့မွာ တကယ္ လာ ျဖစ္ပ်က္ျပေနသလိုလို ျဖစ္ေစတဲ့အထိ) သရုပ္ေဆာင္ပီျပင္ ပိုင္နိုင္မွဳကို အရိုင္းႏွင့္ ခိုင္သင္းျကည္က ျပသသြားသည္၊၊
ခိုင္သင္းျကည္ဆိုလွ်င္
.ေျခေထာက္မည္းမည္းညစ္ညစ္ျကီးကို ဖတ္ျပီးငိုသည့္အခန္းတြင္လည္း သရုပ္ေဆာင္ ေကာင္းလြန္းသည္၊၊
ဤဇာတ္ကားထဲတြင္ (နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတစ္ျဖစ္လဲ) ခန့္စည္သူက ရြာသူားမ်ား စာဖတ္ဖို့/စာျကည့္အားေကာင္းဖို့အေရး အေလးေပး ႏွိဳးေဆာ္သည့္ ဇာတ္ကြက္ကေလးကို သရုပ္ေဖာ္ျပေတာ့ တကယ့္အျပင္မွာလည္း ထိုဇာတ္ေကာင္လို လူငယ္မ်ား မ်ားစြာ ရွိေနေစခ်င္ျပန္သည္၊၊
(ဇာတ္ေဆာင္အမည္ မေဗဒါ)ခိုင္သင္းျကည္ကို မတရားဖမ္းဆီးထားရာကေန ျပန္လြွတ္ေပးဖို့အေရး ခန့္စည္သူ ဦးေဆာင္သည့္ ရြာသူားတစ္စုက တရုတ္ကုမ္ပနီေရွ့မွာ ေျကြးေျကာ္ ေတာင္းဆိုျကသည့္အခန္းတြင္ ---တရုတ္ေတြက မေဗဒါကို ဖမ္းရာကေနျပန္လြွတ္ေပးသည္၊၊ထိုဇာတ္ဝင္ခန္းတြင္ ေနာက္ခံေတးဂီတကို ကဘာမေက်သီခ်င္း၏ သံစဥ္သပ္သပ္အား ဂစ္တာသံတစ္ခုတည္းျဖင့္ တီးခတ္ျပထားျခင္းအား က်ေနာ္ သေဘာက်မိသည္၊၊
အဲသည္ ဂီတသံကို ေနာက္ခံထားျပီး တရုတ္လုပ္ငန္းရွင္တို့ထံမွ လြတ္ေျမာက္ကာ လမ္းေလွ်ာက္လာသည့္ မေဗဒါက ေခါင္းေမာ့ မာန္တင္းလိုက္သည့္ မ်က္ႏွာေပးးးး သိပ္မိုက္သည္၊၊
(ထိုဇာတ္ဝင္ခန္းတြင္ မေဗဒါအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သည့္ ခိုင္သင္းျကည္ ေခါင္းကိုေမာ့ အံကိုတင္းတင္းျကိတ္ျပီး တစ္လွမ္းခ်င္းေလွ်ာက္လာသည့္ပံုကို ျကည့္ရင္း The Lady ဇာတ္ကားထဲမွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သည့္ မီရွဲမမ---တည့္တည့္ခ်ိန္ထားသည့္ ေသနတ္ေျပာင္းဝေတြေရွ့ တစ္လွမ္းခ်င္းးးးေခါင္းေမာ့ တိုးဝင္သြားသည့္ျမင္ကြင္ကိုပင္ ျပန္ျမင္ေယာင္မိသည္၊၊)
ဇာတ္ကားတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဇာတ္ဝင္ခန္းမွန္သမွ်တြင္ မ်က္ႏွာအမူအယာ၊ မိတ္ကပ္အေနအထား၊ အဝတ္အဆင္အျပင္အဆင္ စသည္ျဖင့္ ေထာက္ျပ ရွဳတ္ခ်စရာ မရွိသေလာက္ ကြက္တိလုပ္ျပသြားသူ ခိုင္သင္းျကည္ကို အေတာ္ေလး သေဘာက်မိသည္၊၊
က်ေနာ္သာ အကယ္ဒမီတစ္ခု ေပးလို့ရစတမ္းဆိုလွ်င္
ဝမ္းနည္း၊ ဝမ္းသာ၊ ေဒါသျဖစ္၊နားက်ည္း၊အားမာန္တင္း---စသည့္ ဇာတ္ရုပ္တိုင္းကို အပီျပင္ဆံုးသရုပ္ေဆာင္သြားသည့္ ခိုင္သင္းျကည္ကို ေပးပါမည္၊၊
သရုပ္ေဆာင္တာႏွင့္မတူေတာ့ဘဲ တကယ့္ မိန္းမတေယာက္ကို အျပင္မွာ ျမင္ေနရသလိုမ်ိဳး သရုပ္ေဆာင္ ပိုင္နိုင္လွသည့္ ခိုင္သင္းျကည္ ျပီးလွ်င္ ေနာက္ထပ္ အသိအမွတ္ျပဳခ်င္တာကေတာ့ (ကိုေအာင္သန္းဦး)အရိုင္း ျဖစ္သည္၊၊ သူလည္း ဤဇာတ္ကားထဲတြင္ သူ့အားထုတ္မွဳကို သိသိသာသာ ျမင္နိုင္သည္အထိပင္၊၊
ဇာတ္ကားထဲမွ သရုပ္ေဆာင္ပိုင္နိုင္သူမ်ားကို အကယ္ဒမီေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ေပးေနမိရင္းးး က်ေနာ္ ျပံဳးမိပါသည္၊၊
က်ေနာ္ကသာ အကယ္ဒမီေတြ ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေတြးေနတာ----
ဒီလို နိုင္ငံေရးလွံဳ့ေဆာ္မွဳ ပါဝင္သည့္ (လူ့အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအေရး ေရွ့ရွဳျပထားသည့္) ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးကို အကယ္ဒမီဇာတ္ကားစာရင္းထဲ သြင္းရင္ကိုပဲ ေက်နပ္ရမွာ၊၊
"အရင္လို မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးတင္ျပခြင့္၊ေျပာ၊ဆို၊ေရးသားခြင့္ ျပဳထားပါျပီ" ဆိုသည့္ အသံေကာင္းဟစ္မွဳမ်ားကို စိတ္ခ်လက္ခ်ယံုျကည္လို့ေတာ့ ရေကာင္းျပီ ထင္ပါရဲ့ေလ---
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္---
ေတြ့~ျကံု~ခ်စ္ျကိုက္~ကြဲ~ ျပန္ညား~ဆိုသည့္ မြဲျပာက်ေနသည့္ ဗမာဇာတ္ကား အစဥ္အလာမ်ားထဲမွ အနည္းငယ္ ေဖာက္ထြက္တင္ျပဖို့ ျကိုးစားထားသည့္ ဤဇာတ္ကားကို ျကည့္မိသည့္အတြက္ ေနာင္တေတာ့ျဖင့္မရပါေျကာင္းႏွင့္ ဖန္တီးတင္ျပသူမ်ားအား
အသိအမွတ္တစ္ခု ျပဳပါေျကာင္းးးး၊၊
-----------------------------------------------
.ေမာင္သူရ
ႏိုဝင္ဘာလ ၂၃ရက္၊ ၂၀၁၅ ၊
(အိပ္မေပ်ာ္သည့္ည သန္းေခါင္ေက်ာ္ ၁း၁၄)
myanmar




Comments

Popular posts from this blog

မုျဒ ာရဲ႔ေခၚသံကို ခံစား ေဝဖန္ျခင္း

“ဂ်ဴးရဲ႕ ရသျခံဳလႊာကို ခံစား၊ေဝဖန္ျခင္း”

ဝမ္တိန္အသြားလမ္းကုိ ခံစား၊ ေဝဖန္ျခင္း (စာေပေဆာင္းပါး)